Fot. pexels

Neuromarketing czyli jak przekonać do siebie klienta

Czym dokładnie jest neuromarketing i czy polega na tym samym co testy konsumenckie? Skoro już porównujemy oba narzędzia marketingowców to odpowiedź brzmi oczywiście – nie. Neuromarketing jest czymś bardziej rozwiniętym niż zwykłe testy i stawia przede wszystkim na zmniejszenie marginesu błędu. Przede wszystkim podczas znanych testów często osoby je wypełniające odpowiadają nie do końca szczerze. Podchodząc do witryny sklepowej i wybierając produkty zdarza nam się również podejmować jakieś decyzje podświadomie. Neuromarketing wykorzystuje narzędzia pomiarowe badające co dzieje się w naszym mózgu gdy widzimy konkretne rzeczy, gdzie pada nasz wzrok oraz reakcje skórno-galwaniczne. Polska firma Neurohm zajmuje się takimi badaniami, a używa do tego dwóch autorskich metod: Biocode i Bionavi. Bionavi to w tym przypadku właśnie wykorzystywanie narzędzi pomiarowych, EEG do badania pracy mózgu, sprawdzanie reakcji skórno-galwanicznej (GSR) oraz wskaźnik skupienia uwagi wzrokowej (ET). Łącząc wszystkie wyniki możemy stwierdzić czy dana witryna sklepowa bądź materiał spowodował pożądane reakcje u konsumentów.
Na rynku istnieją już oczywiście firmy które wykorzystują przy swoich kampaniach neuromarketing:

  • Procter & Gamble (Pampers, Always, Naturella, Auriel, Old Spice)
  • Coca-Cola (Sprite, Fanta)
  • Nestle (Nescafe, Lion, Purina, Winiary)
  • General Motors (Chevrolet, Buick, Cadillac)
  • Kodak

 

Neuromarketing kluczem do sukcesu (fot. pexels)
Neuromarketing kluczem do sukcesu (fot. pexels)

 

Zobacz zestawienie polskich sklepów internetowych z ubraniami, czy znasz je wszystkie? >>>

  • Komentarze

  • Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP