Spada sprzedaż Barbie /fot. instagram.com/barbiestyle)

Spada sprzedaż Barbie – czy to koniec najsłynniejszej lalki świata?

Mattel, producent najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie, drugi raz z rzędu odnotował poważny spadek w sprzedaży. W pierwszym kwartale roku sprzedaż lalek Barbie spadła o 13%, co daje łączny wynik -15,4% w przeciągu dwóch kwartałów. Barbie są flagowym i jednym z najważniejszych produktów Mattel, dlatego firma może mieć poważne kłopoty, jeżeli nie odzyska dotychczasowej pozycji na rynku.

Tymczasem, największy konkurent firmy – Hasbro, odnotowuje ogromne wzrostu. W okresie „przedświątecznym” wzrost zabawek na dziale dziewczęcym wynosił 52%. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że Hasbro przejęło kontrakt na sprzedaż zabawek z serii „Księżniczki Disney’a”, który wcześniej był w rękach Mattela.

  • Komentarze

  • Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP