Zalando stawia na wersję mobile! Co się zmieni? *fot. zalando.pl)

Zalando stawia na wersję mobile! Co się zmieni?

Zalando sklep internetowy

Sklep internetowy Zalando to jedna z najbardziej znanych platform tego typu na świecie. Niemiecka firma osiągnęła ogromny sukces, ale nie spoczywa na laurach i pragnie podążać za oczekiwaniami klientów. Najnowszy plan rozwoju zakłada ulepszenie aplikacji mobilnej, dzięki której możemy kupować za pośrednictwem smartfonów oraz tabletów. Jak zauważyło Zalando, w Polsce aż 41% konsumentów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nic więc dziwnego, że sklep chce podążać w tym kierunku. Jakie zmiany i usprawnienia nas czekają?


[koc_offers posts_per_page=”9″ category=”kobiety” tag=”sukienki”]

Zalando mobile

Aplikacja mobilna niemieckiej firmy działa już od 2014, jedynak jej początki był dosyć skromne. Początkowo pozwalała nam ona bowiem jedynie przeglądać ofertę Zalando online oraz nie oferowała użytkownikowi żadnych dodatkowych funkcji, poza tymi, które znaliśmy ze sklepu internetowego. Firma sama przyznała, że nie wiązała z aplikacją mobilną żadnych większych planów i nie spodziewała się aż tak gwałtownego wzrostu zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Teraz, kiedy mamy dostęp do mody 24 h/dobę przez cały tydzień, zmieniło się również podejście do zakupów online.


[koc_offers posts_per_page=”9″ category=”kobiety” tag=”torebki”]

Przejście z desktopów na urządzenia mobilne trwało znacznie krócej niż przejście z branży offline do online. W Zalando zdaliśmy sobie więc sprawę, że musimy zmienić podejście, w jaki patrzymy na naszą usługę, dlatego naszym celem stała się strategia „Mobile First”. – mówi Kristina Walcker-Mayer Product Specialist Mobile Zalando.

Strategia „Mobile First”

Na początku firma postawiła sobie za cel zrozumienie potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych oraz samego pojęcia “mobile”. W tym celu powołane zostały zespoły specjalistów oraz pozwolono pracownikom na testowanie wdrażanych rozwiązań z punktu widzenia konsumentów. Dodatkowo firma chciała, by pracownicy postawili sobie za cel przede wszystkim rozwój sprzedaży na urządzeniach mobilnych, co miało skutkować ułatwieniem klientom drogi zakupu wymarzonych ubrań czy dodatków. W tym celu Zalando zorganizowało we wrześniu 2015 roku tzw. Dzień #MobileFirst z udziałem przedstawicieli Ubera, Facebooka czy Google.

Działania podjęte przez firmę sprawiły, że dzisiaj aplikacja mobilna oferuje znacznie więcej niż kiedykolwiek i jest w planach jej dodatkowy rozwój. Korzystając z niej mamy dostęp do ekskluzywnych materiałów, dostępnych jedynie w wersji mobilnej, np. specjalnie przygotowanych filmów. Dodatkowo w planach jest także stworzenie algorytmów, które będą w lepszym stopniu przewidywały nasze preferencje zakupowe i będą polecać nam produkty, które mogłyby nam się spodobać.Podobny system rekomendacji możemy zobaczyć w serwisach YouTube czy Netflix, gdzie polecane są wybrane dla nas filmy.
[koc_offers posts_per_page=”9″ category=”kobiety” tag=”obuwie”]
Sprawdź marki, które zniknęły z Polski, ale wciąż kupisz ich produkty na Zalando >>>

TOP