Zara: 5 powodów, by nie kupować w sieciówce (materiały Zara)

Zara: 5 powodów, by nie kupować w sieciówce

Zara – czemu w niej nie kupować?

Zara jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieciówek w naszym kraju i na świecie. W Polsce do jej sklepów możemy zaglądać już od 1999 roku. Jednak jej popularność w ostatnim czasie spada. Z czego to wynika? Znalazłyśmy 5 powodów, z których sieciówki przestały być guru mody i dlaczego coraz więcej z nas z nich rezygnuje.

  1. Zbyt wolne „fast fashion” – „szybka moda” to wciąż zmieniające się trendy. Sukienki, kurtki, różne inne ubrania czy buty, które możemy kupić w sklepach internetowych znacznie szybciej odpowiadają na zmieniające się trendy, gusta i oczekiwania klienta niż to, co znajdziemy w salonach stacjonarnych.
  2. Sieciówki idą na ilość – kosztem jakości. Ciężko tu o naturalne materiały, króluje tani, słabej jakości poliester
  3. Kopiowanie pomysłów – niestety sieciówki, w tym hiszpańska marka, częściej kopiują trendy i pomysły innych projektantów, niż tworzą swoje własne. Możemy więc znaleźć w nich kolekcjach to, co najmodniejsze, ale na pewno nie oryginalne i indywidualne.
  4. Brak stylu – to następstwo powyższych punktów. Chęć podążania za trendami i kopiowanie projektów luksusowych marek sprawia, że wiele sieciówek niestety nie wyróżnia się niczym własnym.
  5. Sklep nie dla każdego – Zara jest w Polsce postrzegana jako sklep luksusowy, podczas gdy w Paryżu czy Wielkiej Brytanii chodzą do niego raczej mniej zamożne kobiety. Również rozmiarówka pozostawia wiele do życzenia – często największym rozmiarem jest nr 40. Brak tu indywidualnego podejścia do klienta, a sama firma może pochwalić się długą listą pozwów, np. za znalezienie zdechłej myszy wszytej w ubranie.

Dziś Zara Polska to nie ta sama sieciówka, jaką była jeszcze kilka lat temu. Niestety ten problem dotyczy nie tylko hiszpańskiego giganta. Coraz więcej z nas woli stawiać na jakość, świeżość i wspierać młodych, często lokalnych projektantów. To oczywiście nie oznacza, że całkowicie zniechęcamy was do zakupów w sieciówkach. Kupowanie w nich ma swój urok i na pewno jeszcze długo sklepy te będą prześcigać konkurencję.

Zara online

Wychodząc jednak na przeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, Zara prowadzi również sklep online. To dobre miejsce, by poznać pełną kolekcję marki i zapoznać się z aktualnie panującymi promocjami. Marka kieruje swoją ofertę przede wszystkim do młodych osób i nastolatków. Stąd też duży nacisk na rozwój sprzedaży internetowej.

  • Komentarze

  • Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP