Centra handlowe 4.0 - nadchodzą zmiany na rynku! (fot. pexels.com)

Centra handlowe 4.0 – nadchodzą zmiany na rynku!

Centra handlowe 4.0 – zmiany, które mają nadążyć za klientem

Centra handlowe muszą dopasować się do szybko rozwijającego się i zmieniającego rynku. Zmiany technologiczne oraz rozwój e-commerce i m-commerce sprawia, że centra handlowe muszą szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klienta. Jak wynika z raportu CBRE Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres opisującego innowacyjne zmiany na rynku powierzchni handlowych, centra handlowe sięgają po coraz to nowe rozwiązania, jak zmiany w wyglądzie sklepów czy zastosowanie nowoczesnej technologii (jak aplikacje mobilne ułatwiające poruszanie się po centrum handlowym). Zmiana się również forma spędzania przez klientów czasu w centrach – coraz częściej nie są to miejsca zakupów, a centra rozrywki, stąd wzrost powierzchni rozrywkowych czy restauracyjnych.

Zmiany na rynku powierzchni handlowych w Polsce

Jak wskazuje raport CBRE Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres polskie centra handlowe starzeją się. Wiele budynków wymaga modernizacji, które dopasują je do oczekiwań współczesnego klienta. Raport wspomina o potrzebie rozwojów powierzchni gastronomicznych oraz rozrywkowych, których brakuje w polskich centrach handlowych. Zmieniające się potrzeby wynikają także z tego, że Polacy są coraz zamożniejsi i coraz lepiej wykształceni, a centra handlowe przestają być dla nich jedynie miejscem zakupów, a coraz częściej miejsce, gdzie warto spędzić wolny czas. Aby centra handlowe utrzymały poziom sprzedaży muszą zachęcić więc klientów, ułatwiając im podejmowanie decyzji zakupowych coraz ciekawszą ofertą.
[koc_offers posts_per_page=”21″ category=”kobiety” cr=”Z2lL1pVx”]

TOP