Inteligentne ubrania i zegarki (fot. pexels.com)

Inteligentne ubrania i zegarki – gigantyczne wzrosty na rynku

Szacuje się, że biznes inteligentnej odzieży i gadżetów będzie rozwijał się coraz gwałtowniej. IDC szacuje, że na rozwój branży zostaną w najbliższych latach przeznaczone aż sześciokrotnie większe sumy, niż w latach poprzednich – aż do 60 mln dolarów. Jednym z najciekawszych pomysłów na zastosowanie technologii w ubraniach, jest np. projekt śpioszków monitorujących funkcje życiowe dzieci Elepthant, zaprojektowany przez studentów WAT z Warszawy.

Inteligentne gadżety - prodnoza sprzedaży (fot. IDC)
Inteligentne gadżety – prodnoza sprzedaży (fot. IDC)

Inteligentne ubrania i gadżety głównie dla firm

Wśród przeciętnych konsumentów największym zainteresowaniem cieszą się na razie zegarki i opaski, których głównym celem jest monitorowanie takich funkcji jak puls, czy przebyte odległości. Jednak, jak wynika z prognoz, to przede wszystkim firmy zyskają na wprowadzaniu inteligentnej odzieży czy gogle rozszerzonej rzeczywistości. Inteligentne opaski czy okulary mogą koordynować pracę w niebezpiecznych warunkach lub na rozległych terenach, usprawniając funkcjonowanie pracowników. Z drugiej strony np. gogle VR (rozszerzonej rzeczywistości) mogą pomóc w prowadzeniu szkoleń lub testowania umiejętności praktycznych pracowników. Niestety wprowadzenie i upowszechnienie nowych technologii wiąże się także z niebezpieczeństwami.

– Takie służbowe urządzenia mają dostęp do ogromnej ilości wewnętrznych danych przedsiębiorstwa albo informacji na temat jego klientów i umożliwiają korzystanie z nich, kiedy jest się poza firmą – zauważa Stephanie Lawrence z ABI Research. – A narażenie firmy na wpuszczenie do jej systemów wirusa poprzez taki gadżet nie przypomina otwierania niebezpiecznego załącznika do maila – przestrzegają eksperci. (źródło: rp.pl)

  • Komentarze

  • Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP