To, że duże marki sportowe mają ogromny wpływ na opinię publiczną jest wiadome nie od dziś. Swoją siłą postanowiły wesprzeć walką o prawa kobiet oraz zmianę ich wizerunku.
Nike Russia: „What Are Girls Made of”
Odważny spot Nike, który wszedł na rynek rosyjski zmienia postrzeganie kobiet. Będąc adaptacjeą znanej rosyjskiej piosenki, w której dziewczynki przedstawione są jako zrobione z kwiatów i cukierków, propaguje zmianę tego obrazu. Spot przedstawia kobiety, jako silne, odważne i wiedzące czego chcą. To niezwykle odważna decyzja, biorąc pod uwagę patriarchalny charakter rosyjskiego społeczeństwa. Podobną odważną kampanię przeprowadził Nike Middle East – “What Will They Say About You?” („Co o Tobie powiedzą?”). Uderza w rolę kobiet na bliskim wschodzie, gdzie nawet uprawianie sportu jest wyrazem jej odwagi.
Oba spoty możecie zobaczyć poniżej.
Under Armour #ImPretty
Under Armour to kolejna marka, która postawiła sobie za cel celebrację kobiecości. Mówi o tym, że ocenianie kobiet przez pryzmat wyglądu jest dla nich bardzo krzywdzące. Podkreśla kobiecą siłę, spryt i inteligencję. Marka po raz kolejny sięga po ten przekaz i zdążyła nas przyzwyczaić do podkreślania kobiecej siły. Mimo to czekamy na więcej akcji tego typu, ponieważ bardzo podoba nam się takie podejście!