Coraz więcej z nas coraz chętniej korzysta ze swoich smartfonów nie tylko do celów rozrywkowych, ale także do zakupów, o czym świadczy rosnący udział sprzedaży poprzez aplikacje mobilne.
Sklepy w zasięgu ręki
Już ponad 20% zakupów internetowych odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych – smartfonów oraz tabletów.
Każdego roku odnotowujemy znaczny wzrost udziału płatności wykonywanych w kanale mobilnym – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce – Już średnio ponad 1/5 wszystkich e-zakupów, za które płatności obsługujemy, jest realizowana mobilnie. (źródło:rp.pl).
Wynik zależy w dużej mierze także od branży oraz sklepu. Niektóre firmy mają znacząco wyższe zyski ze sprzedaży mobilnej, jednak można uśrednić, że wynik dla sklepów internetowych jest o mniej więcej 30% wyższy niż w zeszłym roku. Największe zmiany widać jednak w branży odzieżowej. Zakupy przez aplikacje ułatwiające kupowanie ubrań, butów czy dodatków za pośrednictwem smartfonu czy tabletu przynoszą firmom około 32% zysku.