Tallinder: LPP rezygnuje ze swojego ostatniego dziecka

Tallinder – najnowsza marka premium koncernu LPP znika z rynku. Z funkcji wiceprezesa spółki zrezygnował  także Hubert Komorowski.

Marka Tallinder została wprowadzona na Polski rynek w styczniu 2016 roku. Miała być skierowana do klientów zainteresowanych ekskluzywną odzieżą. Po sukcesie brandu Sinsay właściciele  mieli nadzieje na to, że nowy szyld będzie się szybko rozwijał , zajmie na polskim rynku wysoką pozycję i stanie się odpowiednikiem Massimo Dutti. Planów jednak nie udało się zrealizować, a zamiast sukcesu LPP popadł  w problemy finansowe.

Tallinder nadzieją na rozwój

Tallinder miał być nadzieją dla koncernu LPP. Zakładano, że ekskluzywna odzież skierowana do wymagających klientów szybko znajdzie się na liście najważniejszych modowych brandów. LPP zainwestowało ogromne nakłady w Tallindera. Projekty, stworzenie infrastruktury i lokale pochłonęły duże nakłady finansowe.  W styczniu zostały otwarte pierwsze sklepy, ich liczba z roku na rok miała się zwiększać, jednak zamiast kolejnych lokalizacji zarząd spółki zadecydował o ich zamknięciu. Obecnie na terenie naszego kraju marka ma 8 lokalizacji. Ostatnie zostaną zamknięte w lutym 2017 roku.

Problemy finansowe

Okazuje się, że likwidacja Tallindera to nie jedyny kłopot LPP. Koncern od jakiegoś czasu boryka się ze złą passą na giełdzie, nieudaną kolekcją czołowego Reservd i dużymi stratami finansowymi. Tallinder przyniósł spółce około 20 milionów straty, jego likwidacja pochłonie około 26 milionów. Początkowo zakładano, że nowa marka  LPP na Tallinderze straci  zaledwie 1 milion  Stało się jednak inaczej.

Zamknięcie najnowszego szyldu ma być dla LPP ratunkiem i szansą na rozwój innych projektów. Plan rozwoju zakłada zatrudnienie dyrektora kreatywnego Reserved – Sho Kondo. Zarząd spółki wierzy, że postawi on ten brand na nogi. Zamknięcie sklepów Tallindera zbiegło się także z rezygnacją Huberta Komorowskiego ze stanowiska wiceprezesa. Pracował między innymi nad rozwojem House, Mohito i Sinsay. Podczas ostatniej konferencji przedstawiającej wyniki finansowe LPP stawiano na rozwój i otwieranie nowych lokalizacji sklepów, tymczasem mamy do czynienia z zupełnie odwrotną sytuacją? Czy działania zarządu przyniosą zamierzony skutek i podniosą koncern na nogi? Zobaczymy….

[koc_offers posts_per_page=”18″ tag=”torebki „]

 

  • Komentarze

  • Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP