Trendbooki czyli zagadka niezbędna w świecie mody
Wysokie ceny,słaba dostępność, a to właśnie na nich opiera się świat mody. Czym tak naprawdę są? Czemu są zagadką? I czemu świat mody tak ich pożąda?
Trendbooki w wielu branżach m.in. modowej są czymś bardzo istotnym. Skąd biorą się pomysły na nowe trendy? Jak to możliwe, że w każdym sezonie projektanci na swoich pokazach mody przedstawiają nam zbliżone do siebie style, fasony, kolory? To właśnie dzięki tym albumom, których ceny sięgają kilkunastu tysięcy złotych tworzą swoje kolekcje. Jak sama nazwa trendbooki mówi ich tematem są trendy. Weźmy na celownik branże tekstyliów, która znajduje w nich wszystkie cechy modnych produktów na dany okres tj. wzory, kroje, kolory, materiały, sylwetki oraz style. Za pomocą tych wartości trend forecasterzy przekazują artystom informacje o trendach na każdy sezon. Posiadają one jeszcze jeden najważniejszy atut: prawa autorskie, które otrzymuje każda osoba zakupująca trendbook. To właśnie ten atut pozwala na tworzenie kolekcji, na bazie albumów.
[koc_offers brand=”jennyfer” posts_per_page=”6″ tag=”odzież”]
Trendbooki: czym jest prognozowanie trendów?
Praca przy tworzeniu trendbooków nie polega na wymyślaniu trendu, ale na analizie oraz dostrzeganiu zmian zachodzących w społeczeństwie. Są one opracowywane na podstawie zachowań pionierów, czyli najbardziej nastawionych na nowość klientów. Znajdziemy w nich również dokładne wskazówki jak dotrzeć do konsumenta poprzez odpowiednio zrealizowaną kampanię i działania marketingowe. Trendbooki zawierają mnóstwo informacji, dlatego są dopracowane do perfekcji w każdym calu na każdej z kilkuset stron. Większość z nich zawiera dodatek w postaci płyty CD/DVD, zawierającej całą książkę zapisaną przy użyciu grafiki wektorowej.
[koc_offers brand=”gap” posts_per_page=”6″ tag=”odzież”]
Ile trwa praca nad trendbookiem?
Albumy są tworzone na sezony wiosenno-letni i jesienno-zimowy. Muszą być one jednak wydane dużo wcześniej, by projektanci mieli czas na zrobienie nowych kolekcji, na ich podstawie. Przeważnie z wyprzedzeniem od osiemnastu miesięcy do dwóch lat. Czas ich przygotowania wynosi około 5-6 miesięcy. Praca przy ich tworzeniu obejmuje spotkania analityków, po czym szczegółowe opracowanie w zespołach projektowych kierunków rozwoju. W fazie końcowej projektanci, styliści i graficy wizualizują wszystkie pomysły. Trendbooki wydają biura, zajmujące się prognozowaniem trendów. A czy Wy spotkaliście się kiedyś z pojęciem trendbooki?
[koc_offers brand=”only” posts_per_page=”21″ tag=”odzież”]