Brytyjska marka Marks & Spencer oznajmiła, że zamknie około 50 sklepów w całej Europie i zamiast na sprzedaży w sklepach stacjonarnych, planuje postawić w większym stopniu na sprzedaż online. Zysk ze sprzedaży w sklepach internetowych ma zostać zwiększony do około 30% przychodu marki.
Nowa strategia rozwoju
Wdrażając nową strategię rozwoju firma chce zainwestować w wysoko wykwalifikowaną kadrę sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnym ograniczeniu pracowników biurowych. Jednocześnie najmniej rentowne sklepy będą powoli zamykane, tak by firma mogła skupić się na rozwoju sprzedaży produktów online. Marks & Spencer chce zostać liderem sprzedaży internetowej w Wielkiej Brytanii pod kątem technologii i dostępności dla klienta. Także sklepy stacjonarne mają być lepiej przygotowane do obsługi klientów internetowych.
Nowa strategia po pół roku zaczyna przynosić pierwsze rezultaty. Na koniec września 2017 roku marka odnotowała zwiększenie przychodów na poziomie ponad 2,5% względem poprzedniego okresu. Poza tym marka stawia wciąż na rozwój produktów drogeryjnych i spożywczych, które w wielu krajach są towarem bardziej luksusowym.